Usein kysyttyä

Usein kysyttyä

Olemme koonneet tälle sivulle asioita, joita meiltä kysytään usein. Toivottavasti löydät vastauksen etsimääsi kysymykseen!


Siivouspalvelu

Mitä siivous sisältää? 

Katso vastaus täältä!

Miten valmistaudun siivoukseen? 

Varmista, että siivooja pääsee paikalle toimittamalla avain Sivinalle, olemalla kotona tai sopimalla avainkätköstä. Kotisiivouksessa tuomme mukanamme kaikki tarvitsemamme aineet ja välineet. Talvisin huolehdithan tarvittaessa pihasi lumitöistä ja hiekoituksesta, niin että siivoojat pääsevät turvallisesti paikalle.

Kuinka kauan siivooja / siivoojat ovat luonani? Miten siivoojien henkilömäärä vaikuttaa siivousaikaan? 

Jos paikalla on yksi siivooja, hän tekee työtä sovitun siivouksen ajan. Jos työ tehdään useamman henkilön tiimissä, siivoukseen suunniteltu aika jaetaan kaikkien työntekijöiden kesken. Siivousaikaan sisältyy myös työntekijöiden kohteiden välillä siirtymiseen tarvittavaa aikaa. 

Mitä siirtymäaika merkitsee kotisiivouksessa/ kodinhoidossa?

Kotisiivouksessa laskutettavaan aikaan sisältyy siirtymä- ja välinehuoltoaikaa jokaista työntekijää kohden. Kodinhoidossa siirtymäaika tulee siivousajan lisäksi. 

Minulle on sovittu palvelun aloitus esim. kello 10–12 välillä, milloin siivoojat saapuvat paikalle? 

Sivinassa sovitaan asiakkaalle käyntiväli, jonka puitteissa työntekijät saapuvat paikalle. Jos käynti on sovittu klo 10–12, paikalle tullaan aikaisintaan klo 10 ja viimeistään klo 12. Jos aikatauluun tulee muutoksia, olemme sinuun yhteydessä. 

Viettekö matot ulos?

Pääasiassa emme vie kotisiivouksen yhteydessä mattoja ulos, sillä meillä on erittäin tehokkaat imurit, joiden ansiosta mattoja ei tarvitse tampata. Voimme kuitenkin viedä pieniä mattoja ulos tuulettumaan asiakkaan toiveesta. Emme vie kuitenkaan ulos painavia mattoja, emmekä siirtele painavia huonekaluja mattojen päältä.



Siivouksen peruminen tai siirtäminen

Voiko palvelun siirtää toiselle ajankohdalle?

Palvelupäivää voidaa muuttaa yhteisellä, suullisella sopimuksella. Sivina voi myös ehdottaa siivouspäivän muuttamista kertaluontoisesti esimerkiksi työntekijän sairastuessa.

Maksaako palvelun kuten siivouksen, peruminen tai siirtäminen toiselle ajankohdalle?

Emme veloita siivouksen siirtämisestä toiselle ajankohdalle. Siivous voidaan perua ilman veloitusta peruutusehtojemme mukaisesti.  

Minkälaiset peruutusehdot Sivinalla on?

Peruutusehtojen mukaan palvelu tulee perua viimeistään 5 vuorokautta ennen palvelun sovittua ajankohtaa, klo 9.00 mennessä. Myöhemmin tehdyistä perumisista veloitamme koko sovitun palvelun hinnan. Mikäli palvelua ei voida toteuttaa asiakkaasta johtuvasta syystä, veloitamme palvelusta sopimuksen mukaisesti.

En tarvitse siivousta lomani aikana, miten toimin? 

Ilmoitan palvelustani vastaavalle omalle yhteyshenkilölleni tulevasta loma-ajan tauosta kuukautta aikaisemmin. 


Laskutus

Koska saan laskun ja miten tulkitsen sitä?

Laskutamme jälkilaskutuksena palvelua seuraavan kuukauden 1.–15. päivinä. Kaikki edelliselle kuukaudelle osuneet palvelut ovat samalla laskulla. Laskun yläosassa on tilattu tuote tai palvelu, määrä sekä hinta verottomana ja lopullinen hinta. Laskun keskivaiheilla näkyy palvelun ajankohta. Jos palvelu on tuotettu parityönä, päivämäärä näkyy kahteen kertaan. Tässä osassa näkyy työn kesto työntekijöittäin tunteina eli esim. 1,75 tuntia vastaa 1 t 45 min. Laskutettava aika pyöristyy 15 minuutin tarkkuudella. Lisäksi laskulla näkyy palvelun tuottavan toimipisteen nimi sekä kaupunginosasi.  

Miten tiedotatte palveluehtojen tai hintojen päivityksistä? 

Lähetämme asiakkaille, joilla on kanssamme jatkuva sopimus, noin neljä kertaa vuodessa asiakaskirjeen, jossa kerrotaan ajankohtaisista asioista ja mahdollisista muutoksista. Asiakaskirje lähetetään joko sähköpostilla tai postitse. Muistathan ilmoittaa meille, jos sähköpostiosoitteesi vaihtuu. 


Asiakastiliote

Kenelle asiakastiliote lähetetään automaattisesti?

Lähetämme asiakastiliotteen asiakkaille, joiden kanssa meillä on jatkuva ja voimassaoleva sopimus ja joille olemme tuottaneet palvelua edellisen vuoden aikana. 


Milloin ja miten asiakastiliote lähetetään?

Lähetämme asiakastiliotteet alkuvuonna, helmikuun loppuun mennessä. Lähetämme tiliotteen yhden kerran vuodessa veloituksetta, lisäkappaleista veloitamme toimitusmaksun. Tiliote lähetetään sähköpostitse, jos meillä on sähköpostiosoitteesi. Muussa tapauksessa lähetämme tiliotteen kirjepostina. 


Kotitalousvähennys ja arvonlisävero

Ilmoitatteko suoraan verottajalle kotitalousvähennykseen oikeuttavat summat? 

Meillä ei toistaiseksi ole mahdollisuutta ilmoittaa tietoja suoraan verottajalle. 

Miten haen kotitalousvähennystä?

Katso ohje täältä!

Kuka päättää saanko alv 0% palvelua ja pitääkö minulla olla lääkärintodistus?

Lääkärintodistusta emme vaadi välttämättä, mutta alv 0% palvelun saatavuus arvioidaan yhdessä kanssasi tekemällä hoito- ja palvelusuunnitelman, johon kirjataan alv 0% palveluun oikeuttava syy. Alv 0% palvelua voivat saada esimerkiksi seniorit, tai sitä voi saada sairauden tai vamman takia (myös määräaikaisesti).

Saanko kotitalousvähennystä tilatessani alv 0% palvelua?

Kyllä saat. Kaikki verovelvolliset voivat hyödyntää kotitalousvähennyksen.


Asiakaspalaute

Miten voin antaa palautetta? 

Lähetämme säännöllisesti palautekyselyitä. Niihin vastaaminen on vapaaehtoista, mutta auttaa meitä kehittämään palveluitamme. Vapaamuotoista palautetta voi antaa puhelimitse tai kirjallisesti omalle yhteyshenkilölle mieluiten mahdollisimman pian käynnin jälkeen. Teemme vuosittain myös laajemman asiakastyytyväisyyskyselyn. 


Kehen olen yhteydessä?

Etsin töitä

Kaikki Sivinassa avoinna olevat työpaikat löytyvät kotisivuiltamme. Jos haluat lisätietoa, ole yhteydessä ilmoituksessa mainittuun toimipisteeseemme. Toimipisteiden yhteystiedot löytyvät kotisivuiltamme kohdasta ota yhteyttä!

Haluan tietää lisää Sivinan palveluista 

Voit olla yhteydessä oman asuinalueesi palveluista vastaavaan toimipisteeseen. Yhteystiedot löytyvät alueittain kotisivuiltamme kohdasta ota yhteyttä.

Haluan tilata palvelun, kuten vaikka varata ikkunoiden pesun tai pyykkihuollon

Oman alueesi yhteyshenkilö hoitaa palveluiden varaukset.

En ole tyytyväinen palveluiden laatuun

Ole yhteydessä omaan yhteyshenkilöösi seuraavaan arkipäivään kello 16:00 mennessä, niin sovimme 100% laatutakuumme mukaisesta korjaussiivouksesta. 

Haluan perua / siirtää palvelun 

Oma yhteyshenkilösi hoitaa palvelun aikataulutuksen. Otathan oman toimipisteesi yhteyshenkilön yhteystiedot talteen!

Minulla on kysyttävää laskusta 

Laskutuksen yhteystiedot löytyvät laskulomakkeelta. Voit myös lähettää sähköpostia osoitteeseen laskutus(ät)sivina.fi.

Haluan tietää, milloin luokseni tullaan seuraavan kerran 

Oma yhteyshenkilösi tuntee siivousaikataulut parhaiten. 

Haluan irtisanoa palvelusopimuksen 

Lähetä omalle yhteyshenkilöllesi kirjallinen irtisanominen. Sivinan sopimusehtojen mukainen irtisanomisaika on yksi kuukausi. 

En saa yhteyshenkilöäni kiinni, mitä teen? 

Yhteyshenkilö saattaa olla asiakkaalla tai muuten varattuna. Palvelulupauksemme mukaan olemme yhteydessä viimeistään seuraavana arkipäivänä. Halutessasi voit jättää viestin vastaajaan tai lähettää tekstiviestin tai sähköpostia asiastasi.